Generálna riaditeľka vice mediálnej skupiny Nancy Dubuc oznámila veľké prepúšťanie zamestnancom. Počet zahŕňa 155 pracovníkov, z ktorých 55 dnes stratí zamestnanie. Zvyšných 100 medzitým bude prepustených v nasledujúcich týždňoch. Tento údaj predstavuje 5% z celkového počtu zamestnancov spoločnosti.
Dubuc v memorande cituje „ťažké rozhodnutia“ a poznamenáva, že spoločnosť „urobila absolútne všetko, čo bolo v silách, aby tieto pozície mohli čo najdlhšie chrániť"
Vice Union potvrdil toto číslo a poznamenal, že 55 pochádza z operácií so sídlom v USA, zatiaľ čo zvyšných 100 bude stiahnutých z medzinárodných operácií. Únia dodáva, že na rozdiel od tvrdení Dubuc, „Vice opakovane odmietol diskutovať o programoch pre prerozdeľovanie práce“, ktoré mohli znížiť hore uvedené čísla.
Vice nie je samozrejme sám. Aj keď viac ľudí má prilepené oči na počítačových obrazovkách a online správach, v čase krízy COVID-19 sa príjmy za reklamy znížili.
V súlade s trendom, ktorý ovplyvnil ďalšie spravodajské organizácie počas pandémie, The Times registruje nárast nových čitateľov, zatiaľ čo peniaze z reklám, klesli. Celkové príjmy z reklamy klesli v tomto štvrťroku o viac ako 15 percent na 106,1 milióna dolárov. Výnosy z digitálnej reklamy klesli o 7,9 percenta, zatiaľ čo príjmy z tlačovej reklamy klesli o 20,9 percenta.
V týchto časoch, model výnosov z reklamy je ako neistý dom z kariet, na ktorom sú vybudované mediálne impériá. BuzzFeed, Vox a Bustle oznámili v posledných týždňoch prepúšťanie, znižovanie platov.
Je pravda, že média trpia zakaždým miernym nárazom vetra, ktorý narušuje stav hospodárstva, ale recesiu COVID-19 cítiť prakticky vo všetkých smeroch. Dokonca ani reklamné giganty ako Facebook a Google nie sú imúnne voči účinkom. V správe z konca marca sa uvádza, že internetoví giganti mohli do konca roka zaznamenať kombinovanú stratu z príjmov z reklamy vo výške 44 miliárd dolárov.
Zdroj: verizonmedia.com