Robo-barmani otriasajú juhokórejskou barovou kultúrou

V obleku na mieru s motýlikom, Cabo, vysoký 182cm, komentuje svoj postup zatiaľ čo vytesáva ľad na whisky za barom v K bare v Soule. Cabo debutoval v roku 2017, ale jeho prítomnosť je teraz obzvlášť upokojujúca, vyzerá to tak, že povzbudzuje zákazníkov, aby sa po koronavíruse vrátili do barov.

Robo-barmani otriasajú kultúrou kaviarní a barov v Južnej Kórei, keď krajina prechádza z intenzívneho sociálneho dištancovania na to, čo vláda nazýva „dištancovanie v každodennom živote“. 

„Pretože tento priestor je zvyčajne plný ľudí, zákazníci sa cítia veľmi znepokojene,“ povedal Choi Won-woo, ľudský barman. 
 

Myslím, že by sa cítili bezpečnejšie, ak by robot pomáhal s prípravou, ako keby sme to robili sami

Choi Won-woo, ľudský barman

Zdá sa, že zákazníci boli povzbudení bezpečnosťou, ktorú poskytovali roboty, hoci jeden zákaznik poukazoval na kritickú kvalitu, ktorú robo-barman nemá.

„Je to trochu sklamanie, že sa nemôžete porozprávať s robo-barmanmi,“ povedal 21-ročný vysokoškolský študent Moon Seong-eun.

„Jednou z dobrých vecí, keď idete do baru, je to, že sa s barmani môžete porozprávať o nápojoch alebo o svojich starostiach.“

Zdroj: ndtv.com