Facebook začne označovať ruské, čínske a iné štátne ovládané mediálne organizácie a koncom leta zablokuje všetky ich reklamy ktoré sú cielené na používateľov v USA, uviedla spoločnosť vo štvrtok.

Podľa čiastočného zoznamu poskytnutého Facebookom bude najväčšia sociálna sieť na svete používať štítok pre ruskú Sputnik, iránsku tlačovú televíziu a čínske správy Xinhua. Spoločnosť od začiatku aplikuje štítok na približne 200 organizacií. Facebook nebude označovať žiadne spravodajské organizácie so sídlom v USA, pretože verí, že majú redakčnú nezávislosť - Nathaniel Gleicher Facebook.
Facebook, ktorý uznal, že nezastavil ruské zneužívanie svojich platforiem na zasahovanie do prezidentských volieb v USA v roku 2016, odvtedy posilnil svoju obranu a na svoje platformy uplatnil vyššie požiadavky na transparentnosť stránok a reklám. Nové opatrenie prichádza len mesiace pred novembrovými prezidentskými voľbami v USA.
Facebook nie je prvou spoločnosťou, ktorá tak urobila. Služba YouTube, ktorú vlastní spoločnosť Alphabet, v roku 2018 začala s identifikáciou video kanálov, ktoré sú predovšetkým spravodajské kanály financované vládami. Kritici však tvrdia, že služba YouTube nedokázala označiť niektoré štátne spravodajské kanály, čo im umožňuje zarábať cez reklamy z videí s dezinformáciami a propagandou.
Zdroj: cnet.com